Tuesday, October 27, 2009

Porgandipirukas "Numero uno"

Mulle väga meeldis kunagi ammu Mandolino saade ja seal nägin ma ka esimest korda Anni Arrot. 2006 aastal sain tema esimese raamatu: "Salatid, pirukad, suupisted", tol ajal sirvisin seda ja mõtlesin, mis imelikud söögid, neid ma küll ei söö. Läks paar aastat mööda ja sellest raamatust on saanud mu kõige kallim kokaraamat. Kolimise käigus oli ta üksinda kuhugi valesse kasti sattunud, siis olin küll väga kurb, et raamat kadunud. Naljakas mõelda, et mida vanemaks, seda paremaks see söögimaitse ka läheb, noorena meeldis mulle teha jube keerulisi ja 100-st komponendist koosnevaid sööke, nüüd on nii, et mida lihtsam - seda parem.
Selle piruka kohta on Anni ise öelnud, et on parem soojana, mulle maitses külmana. Aga eks iga maitsja on kuningas:) ärge pikast koostisosade nimekirjast ära ehmuge, tegelikult on seda väga kerge teha

700 g väiksemaid porgandeid
1 pastinaak
5 loorberilehte
50 g võid, sutsu õli
4 keedetud muna
500 g lehttainast
soola, pipart, muskaatpähklit
2 sl riivitud Parmesani juustu

Roheline kaste:
peterselli
punet
tilli
basiilikut
1 sl riivitud Parmesani juustu
5 sl oliiviõli
1 sl palsamiäädikat
pipart

Koori porgandid ja pastinaak. Lõika pastinaak ratasteks, porgandid jäta terveks (mina lõikasin ikkagi pooleks). Kuumuta pannil või ja pisut õli ning pruunista juurviljad. Lisa soola, pipart ja värskelt riivitud muskaatpähklit. Pane tainas küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ning aseta peale porgandid ja pastinaak. Puista üle riivjuustuga ja küpseta 200 kraadi juures u 20 min, kuni tainas kuldne ja juust krõbe (mina küpsetasin natuke enne ka tainast, aga eks see olene pliidist). Sel ajal keeda munad ja valmista roheline kaste. Kastme tegemiseks haki till, petersell, basiilik ja pune ning sega kokku. Lisa oliiviõli, palsamiäädikas, riivjuust ja pipar ning sega kõik läbi. Kui pirukas on küps, aseta pinnale munaviilud ja piserda üle rohelise kastmega.

No comments: