Wednesday, October 21, 2009

Valmistudes talveks

Otsustasin see aasta traditsioonilisi hoidiseid natuke teistmoodi teha. Inspiratsiooni andis selleks raamat "Sahver".
Minu perekonnas olen vist mina ainukene, kes sööb marineeritud kõrvitsat nelgiga, sellepärast mõtlesingi proovida, kuidas ka sidruni-ingveriga välja tuleb, ühe purgi tegime juba ka prooviks lahti ja kõigile meeldis.
Samuti pälvis suuri kiidusõnu pihlakamoos, kõige rohkem meeldis see sellisele inimesele, kes muidu üldse moose ei söö :)
Tšillit pole veel proovinud, see peaks sobima veini ja juustude kõrvale. Keskturul võiks olla tšilli ostmisega ettevaatlik, on müüjaid, kes müüvad tšillit tüki hinnaga, üks tahtis mulle pähe määrida pehmed ja hallitand kaunad 85 krooniga, samas sain eespool kogu kupatuse 30 krooniga ehk 100 eek kilo.



Pihlakamoos
600 g esimese külma elanud pihlakamarjad
600-700 g suhkrut
1 dl vett

Pese marjad ja pane potti. Lisa suhkur ja vesi ning kuumuta keemiseni. Vähenda kuumust ja kata pott kaanega. Lase vaikselt keeda 20 min ja tõsta tulelt. Suru segu läbi sõela ning kuumuta veel kord potis läbi. Vala kohe purki

Sidruni ja ingveriga kõrvitsasalat
1 kg kõrvitsatükke
3 dl vell
1 dl lauaäädikat
2 dl suhkrut
2 sl sidrunimahla ja 2 tl sidrunikoort
2 tl riivitud ingverijuurt

Koori ja tükelda kõrvits, pane marinaadi sisse lseisma paariks tunniks. Kurna kõrvitsa tükid ja kuumuta marinaadi kuni keemiseni, lisa kõrvitsa tükid. Nüüd keeda vastavalt nii kaua, kui pehme või kõva kõrvits meeldib. Mulle isiklikult meeldivad nad krõmpsult, nii ma neid kuumutasingi mõned minutid. Panna kuumalt purkidesse.

Tšillid siirupis
250 g tšillikaunu
2 sl fariinisuhkrut
1 sl valgeveiniäädikat
3 dl vett

Kummikindad kätte ja puhasta tšillid. Lõika kaunad pikuti pooleks ja eelmalda seemned. Lõika poolikud kaunad veel omakorda ribadeks. Aseta ribad potti, lisa fariinisuhkur, valgeveiniäädikas ja vesi nind keeda, kuni tekib siirup. Kalla kõik steriliseeritud purki ja sulge kaanega.

2 comments:

Katukas said...

Issand tibuke kust sa küll selle peale tulid, et pihlakamoosi teha??? mina aga tunnen piltidel ära rõõmsa värvilise aluse;)

leoola said...

mul maja ümbrus pihlakaid täis ja siis otsisin, kas annab midagi teha ka neist. Kui sul veel kuskil tee peal pihlakas, siis kohe korjama :)