Thursday, August 30, 2012

Kokkuvõtvalt suvest


Mõtlesin, et võtan oma suve ühe teemaga kokku. Ma ei võta aastaid suviti puhkust, kuna olen alati arvanud, et kevadel-sügisel on mõnus reisimas käia ja suvel on nagunii rohkem energiat, nii et liigun siis palju ringi.

(Need armsad köögi- ja puuviljad, mis pildil ostsin kunagiselt Sitsiilia reisilt ühest kunstigaleriist, nad on hästi tillukesed. )

Jaanid said seekord veedetud sõbranna juures Lohusalus, kus sadas hirmsat moodi vihma ja jaanituld me ei näinudki. Tegin ise kaasa äädikamarinaadis saslõkki ja grillitud köögivilju. Kõik jäid väga rahule. Mul on mälestustes mu isa tehtud saslõkk, mille väärilist ma üritasin teha ja see ka õnnestus :) Ja kõige rõõmsam asi oli muidugist see, et sõbranna mees tõi mulle kuivatatud tuulehaugi Saaremaalt. (minu lapsepõlve lemmik)

Juuli nädalavahestel sai ka väheke ringi käidud. Käisime venna ja tema naise maal, saunas ja jões ujumas. Tegime torti ja grillisime.

Siis vanematega ja õe lapsega käisime Andineemes ja palju kiidetud OKO restoranis, kus ma kahjuks pettusin nii toitudes kui ka teeninduses :(
Pärnus käisin paaril nädalavahetusel, esimene sattus siis kui Eestis oli kõige soojem ilm. Mõnus oli 3 päeva ainult rannas päevitada-ujuda-grillida. Tagasitulles läks meil auto katki keset maanteed, nii et seiklust jätkus pikemaks ajaks. Vend sõitis puksiirautoga Pärnu tagasi, mina ja ta naine jäime maanteele ühte sõpra ootama, kes ka Tallinna poole suundus. Väljas oli sel hetkel 38 kraadi ja metsa ka kuskil polnud, kuhu varjuda. Teine kord käisime siis kui kasu-vanaemal oli 80-s juubel. Ta oli üürinud ühed ruumid, kus kogu suguvõsa koos ja minu vanemad ja tädi esitasid väikse loo kasu-vanaema eluloost.

M-ga veetsime ühe nädalavahetuse Lätis, esimsesel ööl ööbisime Cesise hotellis. Cesis oli hästi armas väikelinn, eriti armsa arhitektuuriga, ma armastan väikseid puumaju, mida seal jagus küllaga. Meenutas Viljandit. Sõime ühes väikses kohvikus raekoja platsil. M sõi sealiha ja mina salatit, mis olid tavalised aga eelroaks õlle kõrvale oli küüslaugu leivad riivitud juustuga, mille maitse jäi tükiks ajaks kummitama. Hiljem õhtul toimus käsitöö toiduanete müük ka seal, ma ostsin omale kuivatatud kõrvitsalaaste ja peedipastat. Järgmisel päeval sõitsime Ungursi ujuma, väike järveke ja sealt edasi Riiga, kus ka ööbisime. Päeval Jurmalasse jalutama ja ujuma. Õhtusöök meie hotelli katuseterrassil. M-i liha oli väga hea, minu kala oli päris mõtetu, üleküpsetatud ja mage. Õhtul jalutuskäik Riia vanalinnas. Ja siis tagasisõit koju.

Kodus erilisi toitude vaaritamisi ei olnud, sõin kõike hooajalist, keedetud ube parmesangia, keedetud lillkapsas, kurgi-tomati-lehtsalati salatit, valget kala, tomati-mozarella salatit, keedetud värsket salatit jne. Magustoiduks kõiksugu marjad ja murelid ja loomulikult arbuus.
Ema sünnipäev oli ka, tema pakkus täidetud sooje pannkooke mozarellaga ja kõrvale soolalõhet, magustoiduks pannkoogid jäätisega. mm hea oli.
Tegelikult tegin ise ka ühe hästi hea valgesokolaadi-toorjuustu koogi vaarikatega ka, aga sellest pilti ei jõudnudki teha. Las siis olla mälestustes :)







No comments: